Hírek : Forma-es változtatások |
Forma-es változtatások
forma1 team 2005.06.21. 10:17
Az FIA bejelentette a 2008-ra tervezett főbb szabálymódosítási javaslatait .
A javaslatok a versenyautók szinte minden területét érintik.
Motor - A motort vezérlő elektronikát egy az FIA által kijelölt gyártó készítené minden csapat számára, mely csak az FIA által engedélyezett szoftvert használná
- Továbbra is használhatnák a 3 literes V10-es motorokat, de csak teljesítmény-korlátozással. Elsősorban a V8-as 2,4-es motorok bevezetése a cél
Váltó - Minden csapat az FIA által kijelölt gyártó készítette mechanikus váltókat és a differenciálzárt használhatná - A váltás csak manuálisan lehetne végzeni – Csak mechanikus, pedállal működtetett kuplungot lehetne használni
Karosszéria - A jelenlegi leszorítóerőt további 10 %-kal kívánják csökkenteni - Növelnék az autók szélességét – Nem használhatók a különböző kisegítő elemeket(oldallégterelők, kis szárnyak) – Korlátoznák a ballasztok használatát és szabályoznák az autók tömegközéppontjának az elhelyezkedését – Tovább növelnék a biztonsági követelményeket a törésteszteken
Gumik - Egyetlen gumigyártó termékét használhatnák a csapatok, mely gyártót az FIA pályázat útján hirdetne ki – Odafigyelnének, hogy az egy gumigyártó miatt egyetlen csapat sem részesülhessen különleges elbánásban a gyártó részéről. – Újbóli bevezetnék a slick gumit
Tesztelés - Egy csapat egy évben legfeljebb 30000 km-t tesztelhetne
A csapatok állítólag júliusban ülnek le tárgyalni, és várhatóan még hosszú viták és csaták követnek. A szabályokat végleges formában ez év végén kell kihirdetnie a Nemzetközi Automobil Szövetségnek.
|
Az elmúlt napokban történt - hírek pár szóban
- Az FIA bemutatta 2008-ra tervezett szabálymódosítási javaslatait
- Ralf Schumacher ugyanott, mint tavaly, a pénteki edzésen megint a falnak csapódott. A hírek szerint jól van, de a versenyen Zonta helyettesíti
- Bajban a Michelin? A pilótáknak nem tetszik, hogy tegnap több defekt is borzolta a kedélyeket, ezért a szombat reggeli edzésen csak két versenyző teljesített mért kört...
- Montoya bejelentette, hogy a továbbiakban kész Raikkönent támogatni a világbajnoki cím megszerzése érdekében |
Alonso-Raikkönen 4:3
Érdekes versenyt láthattunk. A rajtnál a két renault-s pilóta állva hagyta a mezőnyt, és az első kanyar után azt láthattuk, hogy Michael Schumacher annyira elrontotta a rajtot, hogy négyen is megelőzték. Fisichella és Alonso szépen ellépett, bár előnyük nem volt akkora, mint Raikkönené az elmúlt három futamon. Azonban részben a technika, részben vezetői hiba megfosztotta a csapatot ma a pontszerzéstől. Biztosnak látszó kettős McLaren siker után bombaként robban a csapat hibájából eredő kizárás, mely után már csak Raikkönen maradt versenyben, míg Montoya a boxban bosszankodhatott. A Safety Car rendesen átrendezte a mezőnyt, ami jót tett a Ferrariknak és az éves összesítettnek is. Nagyon sok technikai és vezetői hiba jellemezte a mai futamot.
|
|